Friday, November 5, 2010

situasi yg menjengkelkan


situasi 1

me n my adik di kedai makan..menunggu nunggu bungkusan makanan setelah mengorder..adalah budak2 kecik dalam 4 orang mcm tu.Umur sekitar 7 hingga 9 tahun,.duk main2 kat meja kami ni..parents dorang pun ada kat belakang meja kami..

yg buat saya agak terjengkel ialah bilamana kanak2 ni bising di belakang saya..dan yg paling saya tak tahan sekali semasa saya mengeluarkan duit dari purse budak2 ni baik punya menjenguk ..adik saya sambil tersengih sengih berkata..dorang jenguk beg duit awak tu..haih sabar la..yess i know budak2 biasala rasa ingin tahu tu senantiasa ada..tapi yg buat saya terjengkel tu bila parents dorang buat tak tau je..at liz cuba la larang anak2 tu sikit..jangan kacau kakak tu ..simple..ni biar je anak2 tu main kacau2 orang lain..

situasi 2

juga di kedai makan semasa membeli breakfast pulak..sistem kat kedai makan ni mcm ni  sistem dia makcik tu susun2 menu yg dah diorder mengikut susunan..lepas tu dia kepit je kertas2 kecik tu guna pengepit baju je..contoh kalau kat meja tu ada 2 orang yg order, maka 2 kertas la yang dikepit..

back to de annoyed story..datang le sorang akak ni (nak membayar) dgn anak2 dia seramai 3 orang..sekitar 6 to 10 tahun..yg saya ni memang duduk kat kaunter bayar tu sementara menunggu order sampai..anak perempuan kakak yg berumur 6 tahun tu dok la mengusik usik kertas2 yg dikepit dgn pengepit baju tu..makcik tu dah susun cantik dah ikut urutan order..

Paling tak tahan budak tu konon la dgn gaya yg dia rasa comel..kakak kenapa basah ni nak pegang boleh tak ..sambil menunjuk kat order yg dia ckp basah tu..saya buat dek je sebab mmg agak FAIL dalam melayan kanak2 yg besar2 tu..reaksi mak dia hmm super annoyed bukan nak marah..n de worst part..budak tu dok pegang2 peha saya sambil berkata kakak boleh tak nak bukak ni..tau tak budak tu pegang satu set order tu ada la dalam 5 kertas kecik mcm tu maknanya 5 orang punya order tu..budak tu siap dah bukak pengepit baju yg dikepit kat order tu..Ya ALLAH saya masa tu mcm nak lempang pun ada budak ni dan rasa nak lempang mak dia sekali sebab sikit pun mak dia tak larang anak dia tu dok mengeruai usik2 order2 kat situ

dalam hati saya cepat la makcik kedai ni datang abes la chaos order2 yg dia dah susun ni karang..tak lama kemudian datang la makcik yg nak mengira tu..dan2 la kan mak budak yg annoyed tu melarang jangan usik jangan usik..rasa nak pang pun ada..n terperasan makcik kedai tu muka masam sambil mengecheck order yg budak tu usik tadi..

ok saya sendiri pun belum berkahwin n ada anak n myb saya tak tau cara macamana nak handle anak2 yg besar tu..dan mungkin jugak sebab saya ni kurang berkenan sikit ngn kanak2 yg umur mcm tu..dalam family kami kata zaman2 annoying eekekek..

cuma saya sedikit pelik susah sgt ke nak larang anak tu dari mengacau orang lain.....

0 tengah salin resipi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © Notes from Nurul Baiti. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver